![]() |
Menu |
![]() |
Wyszukiwarka |
![]() |
Archiwum |
![]() |
Najnowsza książka Wydawnictwa PAK |
Wykaz skrótów |
8 |
Wstęp |
9 |
1. Pojęcie projektu i historia zarządzania projektem | 12 |
1.1. Definicja projektu | 16 |
1.1.1. Definicja Amerykańska |
16 |
1.1.2. Definicja przyjęta przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej |
16 |
1.1.3. Definicja przyjęta przez Instytut Zarządzania Projektem |
17 |
1.1.4. Definicja zgodna z metodyką Projects in Controlled Environments |
17 |
1.1.5. Definicja zarządzania cyklem projektu |
18 |
1.2. Zarządzanie projektem | 18 |
1.2.1. Zarys historyczny |
18 |
2. Pojęcie zarządzania projektem i cykl życia projektu |
27 |
2.1. Instytut Zarządzania Projektem | 28 |
2.2. Nowoczesne metody zarządzania projektem i zasobami ludzkimi | 31 |
2.2.1. Project Management Institute |
32 |
2.2.2. International Project Management Association |
33 |
2.2.3. Projects in Controlled Environment |
33 |
2.2.4. Sześć Sigma |
34 |
2.2.5. Extreme Project Management |
34 |
2.2.6. Extreme Programming in Controlled Environments |
35 |
2.2.7. Agile Project Management |
35 |
2.2.8. Project Cycle Management |
36 |
3. Zarządzanie ryzykiem |
42 |
3.1. Zarys historyczny | 42 |
3.2. Metody zarządzania ryzykiem | 44 |
3.2.1. Management of Risk |
44 |
3.2.2. Projects in Controlled Environments (PRINCE2) |
45 |
3.2.3. Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBoK) |
46 |
3.3. Etapy zarządzania | 48 |
3.3.1. Identyfikacja |
48 |
3.3.2. Analiza |
49 |
3.3.3. Kwantyfikacja ryzyka |
50 |
3.3.4. Hierarchizacja ryzyka |
51 |
3.4. Monitoring i kontrola | 51 |
3.5. Sposoby kontroli zagrożeń | 52 |
4. Mind Mapping (MM) |
54 |
4.1. Zarys historyczny | 54 |
4.2. Mind Mapping | 55 |
4.3. Mapy myśli | 58 |
4.4. Grupowe mapy myśli | 61 |
5. Zasady kontroli projektów |
65 |
5.1. Odpowiedzialność Beneficjenta | 65 |
5.2. Instytucja Wdrażająca | 66 |
5.3. Instytucja Płatnicza | 67 |
5.4. Audyt wewnętrzny | 68 |
5.4.1. Organizacja audytu wewnętrznego w świetle ustawy o finansach publicznych |
68 |
5.4.2. Szczególne rozwiązania dotyczące audytu wewnętrznego dla jednostek zaangażowanych we wdrażanie funduszy strukturalnych |
68 |
5.4.3. Kontrola prawidłowości operacji na podstawie badania próby |
69 |
5.4.4. Zasady doboru próby |
70 |
5.5. Kontrole na wniosek Komisji Europejskiej | 71 |
5.6. Pozostałe kontrole skarbowe | 71 |
5.7. Kontrola Beneficjentów Funduszy Strukturalnych | 72 |
5.7.1. Cele i zakres kontroli |
73 |
5.7.2. Tryb kontroli |
74 |
5.7.3. Zasady prowadzenia postępowań kontrolnych |
74 |
5.7.4. Wszczęcie kontroli |
76 |
5.7.5. Uprawnienia i obowiązki kontrolujących |
76 |
5.7.6. Informacja pokontrolna |
79 |
5.7.7. Postępowanie w razie zgłoszenia zastrzeżeń do informacji pokontrolnej lub odmowy podpisania informacji pokontrolnej |
79 |
5.7.8. Zalecenia pokontrolne |
80 |
5.8. Najczęściej popełniane błędy i uchybienia podczas realizacji projektów | 81 |
5.9. Postępowania w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości | 82 |
5.9.1. Sankcje za nieprawidłowości w projekcie |
85 |
6. Kontrola stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych |
88 |
6.1. Stosowanie procedur Prawa zamówień publicznych w czasie realizacji projektów | 88 |
6.2. Opis przedmiotu zamówienia | 92 |
6.3. Rażąco niska cena | 95 |
6.4. Szacowanie wartości i udzielanie zamówień objętych projektem współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej | 98 |
6.5. Kryteria oceny ofert, a warunki udziału w postępowaniu | 103 |
6.6. Wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego | 106 |
6.7. Naruszenie przepisów przy udzielaniu zamówień częściowych | 111 |
6.8. Obowiązki Beneficjenta w związku ze stosowaniem przepisów Prawa zamówień publicznych | 118 |
6.9. Postępowanie w razie wykrycia naruszenia | 119 |
6.9.1. Wysokość korekt finansowych |
120 |
6.9.2. Metody ustalenia wysokości korekty |
121 |
6.10. Prawo wspólnotowe w dziedzinie zamówień publicznych | 123 |
6.11. Środki ochrony prawnej w świetle nowelizacji Prawa zamówień publicznych | 129 |
6.12. Tryb z wolnej ręki | 130 |
6.13. Unieważnienie postępowania na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych | 135 |
7. Studium wykonalności jako narzędzie wyliczenia skuteczności,adekwatności i opłacalności projektu |
137 |
7.1. Istota studium wykonalności | 137 |
7.2. Etapy tworzenia studium wykonalności | 138 |
7.2.1. Analiza ekonomiczno-finansowa. Analiza wrażliwości |
148 |
7.2.2. Źródła informacji potrzebnych do przeprowadzenia analiz |
150 |
7.2.3. Wskaźniki niezbędne do stworzenia analizy finansowej i ekonomicznej |
154 |
7.2.4. Wskaźniki rentowności |
154 |
7.2.5. Wskaźniki płynności |
156 |
7.2.6. Wskaźnik zadłużenia |
157 |
7.2.7. Wskaźnik efektywności |
157 |
7.2.8. Luka finansowa |
163 |
7.2.9. Matryca logiczna |
164 |
7.2.10. Niedoskonałość rynku. Koszty i korzyści społeczne |
165 |
7.2.11. Finansowanie |
166 |
7.2.12. Analiza rynku |
168 |
8. Ochrona własności intelektualnej |
170 |
8.1. Zarys historyczny | 170 |
8.2. Podstawowe informacje o ochronie prawnej wynalazków i wzorów użytkowych | 174 |
8.3. Podstawowe akty prawne dotyczące ochrony prawnej wynalazków i wzorów użytkowych | 177 |
8.3.1. Polskie regulacje prawne |
177 |
8.3.2. Umowy międzynarodowe |
178 |
8.4. Patent | 178 |
8.4.1. Patent europejski |
180 |
8.4.2. Ochrona patentowa wynalazków za granicą |
184 |
8.5. Wzór użytkowy | 185 |
8.6. Wzór przemysłowy | 185 |
8.7. Znak towarowy | 187 |
8.7.1. Wspólnotowy znak towarowy (CTM) |
189 |
8.7.2. Ochrona znaków towarowych za granicą |
190 |
8.8. Ograniczenia praw wyłącznych | 190 |
8.9. Europejskie zasady wprowadzania wyrobów do obrotu i stosowania | 193 |
Literatura |
198 |
![]() |
Aktualności branżowe |
![]() |
Sklep internetowy |
![]() |
Koszyk |
![]() |
Moje konto |
![]() |
Szukaj w sklepie |
![]() |
Zaloguj |
![]() |
Przypomnij hasło |
![]() |
Newsletter (Subskrypcja) |
![]() |
Niepewność wyników pomiarów |